Klesdonasjon til frustrasjon: Hvor blir klærne av?

22. februar, 08:30 – 09:30 – Amalies Hage, Bergen offentlige bibliotek, Strømgaten 6, 5015 Bergen

Klesklubben vol. 1 (Studentersamfunnet Bergen)

I snitt kaster hver nordmann 23 kilo tekstiler i året – nesten to kilo i måneden.

De siste årene har flere blitt bevisste på sitt forhold til klær. Gamle tekstiler selges eller doneres i større grad enn før. Men er dette nok til å rettferdiggjøre de stadige utslippene og vårt økende forbruk?

Og hva skjer egentlig med klærne vi donerer? Hva havner i din lokale bruktbutikk og hva sendes over landegrensene?

Vi har samlet tre kloke hoder, for å gi deg noen av svarene! Velkommen til en samtale om konsekvensene av det store klesforbruket og hvordan vi kanskje kan løse krisen.

I PANELET

• Lea Westad, representant for Fremtiden i våre hender
  • Inge Olav Fonn, leder for drift, logistikk og salg i Fretex
  • Anna Schytte Sigaard, Stipendiat, Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet