Inkluderende opplæring – Rustad skole
Bakgrunn og hensikten med prosjektet
På Rustad skole ønsker vi å i større grad drive inkluderende opplæring for elever som har behov for tilpasninger eller spesialpedagogisk undervisning. Vi ser i dag at skolen utfører mye spesialundervisning og særskilt norskopplæring på tradisjonelt vis der elever hentes ut av klasserommet enkeltvis eller i gruppe. Ny forsking viser til at elever ofte har størst utbytte av opplæring i de sosiale rammene i et klasserom. Dette gir også elevene sosial tilhørighet. Vi ønsker aksjonsforskning.
Forslag til tema/problemstillinger
Hvordan legge til rette for inkluderende opplæring for barn med språk- og/eller lærevansker.
Hvor mange studentoppgaver er det aktuelt å knytte til prosjektet
En til to grupper.
Aktuelle fag
Alle teorifag.
Søknadsfrist
Fristen er 29. september.
Kontaktperson
Heidi Kase, tlf: 46664407