Mot et nært samarbeid med Bydel Søndre Nordstrand

REACH har inngått et samarbeid med Bydel Søndre Nordstrand. For REACH betyr dette en nærhet til praksisfeltet som vil være uvurderlig for forskningen som skal foregå i senteret. 18. desember 2019 trall REACH sin prosjektgruppe ledelsen i Bydelens Avdeling for oppvekst og nærmiljø.

Frode Thorjussen, leder for enhet barnehage i Bydel Søndre Nordstrand

Bydel Søndre Nordstrand har blant annet gjort en nyttig gjennomgang av ulike satsinger, innsatsområder og tiltak som retter seg mot barn, unge og familier i bydelen. For REACH var dette svært interessant, fordi det gir prosjektet mulighet til å se hvordan kommunen jobber med ulik tematikk, og et grunnlag for å se videre på de problemstillingene som kom frem i møtet.

REACH fikk også anledning til å presentere seg for ledergruppa. Dette danner starten på et godt samarbeid mellom REACH og bydelen, som følges opp av møter med styrerne og de ansatte i bydelens barnehager, og som skal munne ut i konkrete prosjekter som skal gjennomføres sammen med bydelen i årene som kommer. Dette gleder vi oss til.