Utlysning: Phd-stipendiat tilknyttet REACH

REACH – senter for tverrfaglig forskning på barnehage og barndom i storby har utlyst en stilling som PhD-stipendiat med tiltredelse 01.09.2020. Stillingen vil ligge til Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, Institutt for barnehagelærerutdanning. Stipendiatstillingene finansieres som 100% stillinger i tre år, og har forskerutdanning fram til doktorgrad som mål.

Søkere skal utarbeide en prosjektbeskrivelse som skal legges ved søknaden. Den som søker om stilling tilknyttet REACH, skal utarbeide en prosjektbeskrivelse innenfor følgende fagfelt:

Barnehagen er en oppvekstarena og et møtested for barn og familier i det flerkulturelle Oslo. Forskningsspørsmålene for dette prosjektet skal utformes i forståelse med praksisfeltets behov og relevant kunnskap. Stipendiaten skal utvikle ny kunnskap om forhold som omhandler og påvirker barn/familie/barndom/barnehage i en storbykontekst og utføre sitt feltarbeid i bydel Søndre Nordstrand. Søker må derfor beherske skandinavisk/norsk språk. Kontaktpersoner: Førstelektor og prosjektleder Mette Tollefsrud, e-post: mettet@oslomet.no, telefon 41424200 eller professor Marit Haldar, e-post marit.haldar@oslomet.no, telefon 67238122.

Les hele utlysningen og søk stillingen

Søknadsfrist: 8.3.2020