Nordisk PhD-emne: Barndommer i Norden – bli med til Malmø i november

REACH ønsker PhD-kandidater fra hele OsloMet velkommen å søke plass på emnet: Childhoods in contemporary Nordic societies: A global perspective. Emnet gir 5 studiepoeng, og finner sted i Malmø 11-12. November 2021. Fire kandidater får dekket reise og opphold.

The aim of the course is to explore and analyze the manifold ways in which childhood can be perceived, experienced and lived in relation to social, cultural, political, and educational processes in contemporary Nordic societies. The focus is on how class, diversity, gender, geographical location and migration affect children’s lives, as well as the conditions for children’s agency.

Emnet er utviklet i samarbeid mellom forskere fra universiteter i Sverige, Danmark og Norge, og tilbys ved Universitetet i Malmø, med samling i Malmø 11-12. november. Fire kandidater / Phd-studenter vil få dekket reise og opphold. Vi trekker disse fire blant de som melder seg på.

Meld deg på emnet på Universitetet i Malmøs hjemmeside

Ved OsloMet er det forskernettverket REACH som er samarbeidspartner. REACH er et forskningsmiljø for tverrfaglig forskning på barnehager og barndom i storbyen som samler kompetanse fra ulike miljøer ved OsloMet og Oslo kommune.

Les mer om hvilke miljøer som er med i REACH

Vi håper å rekruttere kandidater fra ulike fakulteter ved OsloMet. I forkant av reisen til Malmø vil vi samle alle kandidatene for å planlegge reisen.

Ved spørsmål, ta gjerne kontakt med prosjektleder for REACH – Mette Tollefsrud: Mettet@oslomet.no

En kommentar om “Nordisk PhD-emne: Barndommer i Norden – bli med til Malmø i november