Årsrapport for 2018

I 2018 behandlet studentombudet 243 henvendelser. Måneden med flest henvendelser var oktober med henholdsvis 36 henvendelser. Studentombudet har behandlet flest henvendelser om eksamen.

Studentombudet skal løse saker på lavest mulig nivå, men har i rapporten fremhevet noen områder med læringsverdi for hele organisasjonen. Studentombudet skal iverat studentenes rettssikkerhet, og påpeker derfor tre områder med mulighet for forbedring i rapporten. Studentombudets anbefalinger er:

Viktigheten av å behandle innsynssaker etter riktig regelverk og innenfor OsloMet sine egne frister.

Viktigheten av å overholde sensurfrist for eksamen etter universitets- og høgskoleloven.

Klare «kjøreregler» for hva som er forventet av veileder og student i veiledningsrelasjonen, både i praksis og ved arbeid med bachelor – eller masteroppgave.

Studentombudets årsrapport 2018

Her er rapporten: studentombudetsårsrapport2018

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *