Erfaringslæring i trafikklærerutdanningen

Erfaringslæring er en retning i pedagogikken som tar sikte på å sammenføre prosessene i undervisning og læring med vekt på følelsesmessige, intellektuelle og psykomotoriske aspekter ved at de integreres. Dette er konfluent pedagogikk.

Konfluent pedagogikk er en arbeidsmetode som legger vekt på at alle prosesser i undervisning, læring og veiledning skal flyte sammen mot samme mål. De følelsesmessige, intellektuelle og psykomotoriske aspektenes sammenheng er avhengige av at jeg bevisst og våkent velger hvilke mål disse skal flyte sammen mot. Dette er en forutsetning for at jeg selv leder prosessene slik at de faktisk flyter sammen.

Konfluent pedagogikk kalles også helhetspedagogikk og beskrives ofte som «å lære er å oppdage».

Sammenflytende

Elementene flyter sammen

Publisert av kaife

Arbeider på OsloMet Trafikklærerutdanningen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *