Universitas´ sommerprat

Jeg kunne ikke dy meg når jeg så Universitas korte sommerprat med en masse hyggelige mennesker, fra ordfører Marianne Borgen og kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen, til leder av SiO Helse Kari Jussie Lønning og påtroppende leder av NSO Marianne Andenæs, … og meg. Da deler jeg det superkorte intervjuet med meg, så følger dere lenka her for å lese resten.

Endelig er det sommer! Vi har stilt legendene fra årets avis noen saklige sommerspørsmål.

Morten Irgens, prorektor for forskning ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA)

Denne fyren er alltid like konge. For Morten er alder ingen hindring og han foretrekker å feriere som ungdommen.

Hva er dine sommerplaner?

– Jeg skal på interrail, hovedsaklig i Frankrike og Spania. Jeg elsker å være spontan og ikke vite hvor jeg skal. Kort sagt: Jeg liker tog og jeg liker det ukjente.

Hva er din favorittis?

– På gelaterier har du fantastiske smaker å velge mellom. Italiensk kule-is er det beste.

Aldri mer buss/tog/taxi/trikk, eller aldri mer fly?

– Aldri mer fly. Jeg velger bort det som skader planeten mest!

Første gang i Universitas  27. mai 2016.