Aldring helse og velferd: Trender, tjenester, og tiltak. Nasjonal dagskonferanse

Forskergruppen Aldring, helse og velferd, Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) og seksjon for aldersforskning og boligstudier, Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (NOVA) inviterer til konferansen «Aldring helse og velferd: Trender, tjenester og tiltak.

Helse- og sosial tjenesten for eldre personer står over for muligheter, utfordringer og dilemmaer. Forskere, politikere og yrkesutøvere må samarbeide smartere om kvaliteten på tjenestene for å forbedre og ta i bruk forskningsbasert kunnskap. Veien til gode tjenester for eldre mennesker går gjennom dyktiggjøring og involvering av ulike yrkesgrupper og samarbeidspartnere.

Konferansen «Aldring helse og velferd: Trender, tjenester, og tiltak» er en tverrfaglig konferanse hvor målgruppen er alle som arbeider med eldre mennesker, enten innen forskning, utredning, undervisning eller behandling.

Konferansen vil bidra til å sette fokus på hva som rører seg innen fagfeltet, presentere nye forskningsprosjekter og ikke minst gi faglig påfyll fra inspirerende foredragsholdere.

Bli med å utforme framtidens helse- og sosialtjeneste til eldre!

Les mer om konferansen her