INTERACT på Læringsfestivalen 2024

INTERACT ved prosjektleder Runa Kalleson og administrativ leder Ellen Merethe Magnus deltok nylig med innlegg på Læringsfestivalen ved NTNU i Trondheim sammen med Camilla Foss fra DIGIN. Innlegget hadde tittelen «Kan man spille seg til læring? Bruk av digitale simuleringsaktiviteter i tverrfaglig undervisning».

Utgangspunktet for presentasjonen var en utforsking av følgende spørsmål:

Kan man spille seg til læring?

Er digitale simuleringsaktiviteter egnet til bruk i tverrfaglige undervisningsseminarer for studenter fra helse-, sosial- og pedagogiske utdanninger?

Vi testet våren 2024 ut bruk av to forskjellige digitale simuleringsaktiviteter for totalt nærmere 3000 studenter ved OsloMet. Studentene besvarte spørsmål om hvordan de opplevde bruk og nytte av simuleringsaktivitetene gjennom evalueringsskjemaer, og reflekterte også over aktiviteten i refleksjonslogger etter de tverrfaglige seminardagene.

Tilbakemeldingene fra studentene var svært oppløftende lesing for oss som ønsker å benytte digitale simuleringsaktiviteter i tverrfaglig samarbeidslæring. Her er det muligheter for læring!

Nysgjerrig på gjennomføring eller resultater? Ta kontakt med prosjektleder for INTERACT Runa Kalleson på e-post runaka@oslomet.no