Velkommen til praksishåndboka

Velkommen til praksishåndboka! I bachelor vernepleie ved OsloMet er det tre praksisemner og i denne håndboka finner du nødvendig informasjon om praksisstudiene.

Praksis er en viktig læringsarena på lik linje med læringsaktiviteter på universitetet. Praksisstudiene skal bidra til at studentene utvikler sin vurderings-, handlings- og beslutningskompetanse gjennom å integrere teoretisk og praktisk kunnskap. Praksisstudiene skal også gi erfaring med flerfaglig og tverrprofesjonelt samarbeid.

Under knappen Praksisemnene finner du informasjon om hvert enkelt praksisemne studieåret 2024- 2025. Ønsker du å se i hvilken sammenheng det enkelte praksisemnet kommer i, så finner du programplanen her. Praksisdokumenter finner du bl. a. i Dokumentbanken.