Planlegging aktuelle oppgaver på praksisstedet

Planlegging av aktuelle oppgaver på praksisstedet

Student og praksisveileder avklarer i samarbeid hvilke oppgaver som er aktuelle på tjenestestedet for å oppnå læringsutbyttene for praksisemnet. Disse må være realistiske og relatert til arbeidsoppgaver på tjenestestedet og den tiden studenten har til rådighet. Læringsutbyttene for det enkelte praksisemnet finner du under Praksisemner i toppmenyen.

Studenten forventes å delta i omsorgs- og målrettet tiltaksarbeid på praksisstedets premisser. Studentene benytter bl. a vernepleiernes arbeidsmodell og etisk refleksjonsmodell der kunnskap fra ulike emneområder knyttes sammen for å belyse tjenestemottakernes behov og forutsetninger på en hensiktsmessig måte. Brukermedvirkning og tjenestemottakerens selvbestemmelse står i sentrum. Det forventes også at studenten trener på kunnskapsbasert praksis.