Er du ungdom eller ung voksen og har lyst til å medvirke i forskning på smerter hos unge?

Senter for Intelligent Muskelskjeletthelse (CIM) ved OsloMet – Storbyuniversitetet skal opprette et brukerpanel bestående av ungdom (16-19 år) og unge voksne (20-29 år) som har smerter med eller uten psykiske plager.

Målet med brukerpanelet er å møte behovene og ønskene til ungdom og unge voksne bedre i utvikling- og forskningsprosjekter. Brukerpanelet skal gi innspill til hvordan vi kan planlegge og gjennomføre forskningsprosjekter, samt hjelpe oss med å spre og bruke forskningsresultatene på en måte som er relevant og meningsfull for ungdom og unge voksne. På den måten kan vi forhindre at vi bruker tid på forskning som ikke er viktig eller nyttig for unge som opplever smerter.

Deltakelse i brukerpanelet vil bestå av oppgaver som

• Deltakelse på 1-dags opplæringskurs
  • Deltakelse på 2 fysiske møter i året med forskergruppen på OsloMet
  • Digitale møter tilknyttet spesifikke prosjekter
  • Lese gjennom prosjektplaner og gi innspill til forbedringer
  • Bidra med å formidle resultater til relevante personer

Vi søker ungdom og unge voksne innenfor aldersgruppen 16-29 år som har eller har hatt smerter med varighet mer enn 3 måneder som for eksempel hodepine, rygg-, nakke-, skulder-, knesmerter og/eller psykiske plager, som for eksempel symptomer på angst og depresjon. Du bør ha et bevisst forhold til egen helse, samt ha interesse for forskning og forbedring av helsetilbud til unge med slike plager. Du behøver ikke å ha vært i kontakt med helsevesenet for å ha en spesifikk diagnose og du behøver ikke å ha erfaring med forskning fra tidligere.

Før deltakelse i brukerpanelet vil alle gjennomgå et opplæringskurs som omhandler hvordan det er å være brukermedvirker i forskningsprosjekt.

Alle bidrag honoreres med 250 kr per time og kost- og reiseutgifter til møter dekkes.

Er dette interessant for deg?

Ta kontakt med Henriette Jahre på 988 85 732 eller henriett@oslomet.no.

Eventuelt trykk på linken https://nettskjema.no/a/381281 eller skan QR koden, så kontakter vi deg.