Her vil vi komme med oppdateringer på hva som skjer i prosjektet.

26. april 2024

Prosjektoppdatering: 18. mars var vi på Sølvberget i Stavanger, hvor vi hadde workshop for nesten 60 bibliotekarer fra Rogaland. Vi var så heldige å ha med oss Lisa Søyland fra universitetsbiblioteket i Stavanger og Camilla Wang Pedersen fra biblioteket ved Høgskulen på Vestlandet, som presenterte tilbudet de har til folkebibliotekene og allmennheten i regionen. Fylkesbiblioteket i Rogaland hadde også invitert med skolebibliotekarene fra videregående skole, så vi var en nydelig gjeng med bakgrunn fra både folkebibliotek, skolebibliotek, UH-bibliotek og fylkesbiblioteket – en perfekt kick-off for workshoprekka vår.

11. april dro vi nordover til Troms. Her var workshoppen lagt som en egen Kunnskapsaktørdag i forbindelse med biblioteksjefmøtet. Lokal UH var selvfølgelig med: Universitetsbiblioteket ved UiT v/ Cornel Borit snakket blant annet om åpen forskning, og presenterte prosjektet Samarbeidsgruppa for samlingsbaserte studenter ved UiT, hvor UiT ønsker å invitere inn folkebibliotekene til økt samarbeid. Troms fylkesbibliotek har skrevet om biblioteksjefmøtet og workshoppen her.

24. april 2024

Videreutdanningen Åpen forskning og vitenskapelig kommunikasjon ligger ute, og det er bare å søke innen fristen 15. juni. Les mer om utdanningen her.

Foto: Skjalg Bøhmer Vold/OsloMet

4. januar 2024

Dato for prosjektets første workshop er landet, og i mars drar vi til Stavanger.

Vi gleder oss!