Hva er Flipped Classroom

Flipped classroom eller omvendt undervisning på norsk handler om å endre rekkefølgen å undervisningssekvenser. Måler er å gi studenter mulighet til å forberede seg til undervisning hjemme og bruke tiden i klasseerommet til mer studentaktiv læring.

På denne siden har vi samlet hode videoer som introduserer denne undervisningsformen samt praktiske og konkrete råd om hvordan en kan komme i gang.

Flipped classroom – hva?

Kort og sjarmerende søt introduksjon (1,47 min)
Flipped Classroom knyttet til forståelse ab Blooms taksonomi (Jon Bergmann, 5.47 min)

Flipped classroom – hvordan?

Gode og enkle råd om hvordan starte (Jon Bergmann og Aaron Sams 4,40 min)

Hvordan gjennomføre, gode praktiske råd fra en lærer som har lagt om sin undervisning.

Jenn Williams at TEDxRockyViewSchoolsED Flipping the classroom – my journey to the other side (14,22 min)
Hvordan starte, hvor kan en begynne, hva skal jeg flippe først og hvordan introdusere flipped classroom i min klasse (Jon Bergmann, 5.45 min)

Flipped classroom – hvorfor?

Hva kan en oppnå med flipped classroom (3,00 min)