Presentasjoner av PhD-prosjekter

22. oktober 2021 ble det arrangert et digitalt nettverksmøte. Dette var en mulighet for medlemmer i nettverket til å presentere sine PhD-prosjekt. De tre som la frem sine prosjekter var:

Erik Bandh

Innlegget til Erik Bandh hadde tittelen «Laborativ grammatikinlärning – mot konkret förståelse av abstrakta begrepp» hvor han fortalte om sitt phd-prosjekt.

Agnes Strandberg

Agnes Strandberg fortalte om sitt aksjonsforskningsprosjekt der hun sammen med lærere tester ut kontekstualisert grammatikkundervisning. Foredraget hadde tittelen «En del i helheten – En studie av en kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasieskolan»

Line Sjøtun Helganger

Line Sjøtun Helganger holdt et innlegg med tittelen «Hva skal vi med (kognitiv) pragmatikk?» og diskuterte om kognitiv pragmatikk har en plass i skolen.