Studentombudet er et lavterskeltilbud for deg som er student eller stipendiat ved OsloMet – Storbyuniversitetet, og:

  • Har spørsmål om dine rettigheter som student
  • Føler at noen på universitetet har behandlet deg dårlig og lurer på hva du skal gjøre
  • Har prøvd å klage på noe eller si ifra, og føler at alt har stoppet opp

Studentombudet skal sørge for at din rettssikkerhet som student blir ivaretatt, og kan gi råd og bistand hvis du har spørsmål om dine rettigheter i studiesituasjonen.

Studentombudet er uavhengig og har taushetsplikt.

Du kan lese mer om studentombudet og få svar på ofte stilte spørsmål her.

Ved vanlige omstendigheter finner du studentombudet i Pilestredet 52, «Studenttorget», 1. etasje, men grunnet covid-19 er studentombudet for tiden på hjemmekontor.

Du kan fremdeles ta kontakt, på e-post, telefon, facebook, messenger eller teams. Svartiden er vanligvis 1-2 arbeidsdager. 

Katrine Klyve er studentombud på OsloMet.

E-post: studentombudet@oslomet.no

Telefon: 906 67 216

Følg gjerne Studentombudet på facebook!