Medlemsmøte om leieavtale Kjeller – tirsdag 21. januar, 1430-1530, Pilestredet 42, rom Q8001 (mulig med Skype)

Se nyhetssak her: https://ansatt.oslomet.no/siste-nytt/-/nyhet/ny-vurdering-av-campusutviklingen Det er oppe til diskusjon hva som skal skje med campus Kjeller fremover. Ledelsen har fått godkjenning av departementet til å inngå fremforhandlet leieavtale på Kjeller, til en billigere leie enn tidligere. Men det blir nå trukket frem at rektor heller mot å IKKE forlenge leieavtalen, og isteden samle OsloMet i Pilestredet. Det er ikke avklart/foreslått noe i saken om hvilke fagmiljø som eventuelt skal være på Kjeller om leieavtalen blir forlenget, men ledelsen sier at det ikke er en automatikk i at det blir likt som i dag. Ved en samling i Pilestredet blir det sterkt antydet at det ikke blir noe særlig utvidelse av dagens areal.

Det skal gå en prosess på dette, hvor fakultetsstyrene og IDF skal ha mulighet til å uttale seg, før saken skal opp i universitetsstyret i mars. Vi vet ikke mer enn det som står omtalt i saken, inkludert vedlegget på nettsiden lenka til over, men ønsker sterkt innspill på hva Akademikerne skal mene om dette viktige retningsvalget.

Både fordeler og ulemper med å inngå eller ikke inngå avtalen er viktig for oss å få frem. I notatet blir det også bedt om å innlede en diskusjon om hvilke utdanningsprogrammer og/eller forskningsaktiviteter som kan lokaliseres på Kjeller fremover.

For å starte arbeidet med dette innkaller vi til medlemsmøte tirsdag 21. januar, 1430-1530, Pilestredet 42, rom Q8001.

Dette påvirker spesielt medlemmene våre på Kjeller, så om du vil være med på møtet digitalt (Skype e.l.), gi meg beskjed, så setter vi opp slik at det er mulig. Vi setter opp et medlemsmøte på Kjeller også noe senere i løpet av prosessen. (Si gjerne i fra til meg at du er interessert i møte på et møte på Kjeller, så prøver vi å finne en tid som passer de fleste).

Send oss gjerne innspill på mail (eller ring) også.

Trude Sundtjønn, Hovedtillitsvalgt Akademikerne.