ERGOBPRA3 – Ergoterapeutisk profesjonsutøvelse, del 3

Informasjon om emnet:

ERGOBPRA3: 25.september til 15. desember. Første dag i praksis er 26. september, og siste dag er 15. desember. Praksisperioden starter med praksissamling på utdanningen den 25. september. Vi har også praksissamlinger den 23. oktober, den 21. november og den 11. desember. Studentene skal ha en studiedag hver uke, inkludert de ukene de har samlinger.

Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttet for emnet, samarbeidsavtalen med konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort i løpet av praksisperioden. For å kunne vurdere studenten i praksisstudier kreves det nok tilstedeværelse (90 prosent). Det vil si maks 5 fraværsdager.

I første og andre års praksis har studentene fått veiledning etter GREP modellen (GRuppeveiledning for Ergoterapistudenter i Praksis). Vi bygger videre på dette i tredje år, og nå leder studentene gruppene selv. På praksissamlingene skal hver student lede en veiledningsgruppe basert på GREP modellen. De skal hente frem erfaringer fra praksis og jobbe med blant annet terapeutisk bruk av aktivitet. På den måten bygger vi på erfaringer med GREP modellen fra første og andre års praksis, og ivaretar deler av læringsutbyttet om å lede grupper.

Emneplan

Tidsplan Oppdatert 18.09.23

Skjemaer til bruk i praksis:

Samarbeidsavtalen, halvtidsvurdering og heltidsvurdering er slått sammen i et dokument: Samarbeidsavtale med utviklingsplan NY

Her finner dere noen tips til utfylling av Utviklingsplanen. Vi håper de er til nytte.

Logg for veiledningstimene HER

Logg for tidsbruk praksisveileder HER

Veiledersamling 22.09.2023 kl. 08.30-15.00 Sted: Pilestredet 48, rom R711.

Her finner dere programmet for dagen

Ressurser

Presentasjon om terapeutisk stil IRM Intentional Relationship Model

Presentasjon om intervensjoner i OTIPM

Hvis dere vil høre om GREP grupper (Gruppeveiledning for ergoterapeutstudenter i praksis) kan dere høre det på podcasten fagligoppdatert #kommunehelse. Ellers kan dere høre om ergoterapi, balnt annet om EVA aktivitetsanalyse på ergotrippen podcast.

Praksissamlinger for studenter – program kommer

Program 25. september

Program 23. oktober

Program 21. november

Program 11. desember

Skikkethetsvurdering
Ved tvil om studenten er skikket til å utøve faget, sendes en tvilsmelding. Ta kontakt med kontaktlærer, så kan kontaktlærer og emneansvarlig bistår veileder.

Emneansvarlig Helen Bull: helen@oslomet.no