Franske studenter takker for seg

Fysioterapistudentene Chloé og Elsa har nettopp gjennomført praksis i Norge, og er strålende fornøyde. De fikk en variert periode, med 6 uker på Unicare Friskvern i Asker, og 6 uker på Beitostølen Helsesportsenter. Studentene er fulle av lovord, om både veiledere og kolleger på de to arbeidsplassene. Kommunikasjonen foregikk stort sett på engelsk, men de måtte øve seg på norsk i forbindelse med gruppeinstruksjoner. Chloé og Elsa ble en del av teamet, der de både ledet gruppetimer og fulgte opp rehabiliteringspasienter individuelt.

Veielder Nina Charlotte Langehaug-Sauret forteller at det har vært spennende og lærerikt å ha de to franske studentene på besøk. Studentene, som er i sitt femte og siste studieår, fikk supplert og videreutviklet kunnskap og erfaring de hadde fra tidligere praksisperioder. Nina Charlotte oppsummerer med at hun absolutt vil vil anbefale å ta imot utenlandske studenter i praksis, selv om det krever litt mer med tenke på spåklige utfordringer. «Det er uansett en hyggelig og lærerik erfaring, både faglig og kulturelt sett«.

Berit Gjessing på Beitostølen Helsesportsenter er alltid positiv til å ta imot våre innvekslingsstudenter, og i vår var det fjerde runde med studenter fra Toulouse. Vi på OsloMet sender en stor takk til Unicare Friskvern og Beitostølen Helsesportsenter, som har muliggjort denne innvekslingen.

Vi vil også oppfordre andre praksissteder, som har muligheter til å ta imot engelsktalende studenter, å ta kontakt med oss. Det er alltid noe ekstra å lære i forbindelse med inn- og utveksling av studenter fra andre fysioterapiutdanninger.

Skroll til toppen