Arrangement Master i Ergoterapi Utdanning

Master i ergoterapi er i gang!

I går hadde studentene ved den nye masteren i ergoterapi sin aller første dag som masterstudenter ved HiOA. De kom fra flere av landets bachelorutdanninger, noen rett fra ergoterapistudiet. En del hadde jobbet noen få år, og enkelte hadde vært i yrkeslivet lenge – en god blanding slik vi hadde ønsket oss! Dekan på Fakultet […]

20160815_093028
Ingvild Kjeken og Unni Sveen ønsket velkommen og ledet dagen.

Dekan på Fakultet for helsefag, Gro Jamtvedt, hadde en hilsen til studentene, og fikk æren av å offisielt åpne den nye masterutdanningen.

20160815_093645
En symbolsk snorklipping måtte til! Gro Jamtvedt klipper, og ærklærer utdanningen for åpnet.

Lederen i forbundet Ergoterapeutene, Nils Erik Ness, hadde laget en videohilsen der han gratulerer og sier at dette er en historisk dag for ergoterapi i Norge.

Også Instituttleder Mona Dahl ønsket masterstudentene velkommen. Hun fortalte at veien mot denne dagen hadde vært lang, og noe flere på utdanningen hadde jobbet hardt med i flere år. Hun takket spesielt Randi Wågø Aas, Unni Sveen og Ingvild Kjeken ved ergoterapiutdanningen, og Anne Sofie Falck-Ytter ved adminstrasjonen for utholdende og grundig arbeid for å få masteren i ergoterapi godkjent og klar til å ta imot studenter.

Vi gleder oss til fortsettelsen – velkommen ferske masterstudenter!

20160815_100655
Mona Dahl serverer studentene boblende drikke og frukt for å feire den nye utdanningen ved instituttet.