HiOA på plass på representantskapsmøtet

Randi Gavelstad, Anders Lyng, Anita Busch (NTL sentralt), Amir Haghighi, Nina Eriksen, Anniken Bakke og Kamran Bagheri på repmøte i NTL UH

På bildet: Randi Gavelstad, Anders Lyng, Anita Busch (NTL sentralt), Amir Haghighi, Nina Eriksen, Anniken Bakke og Kamran Bagheri.

I tre dager har delegater fra NTL HiOA deltatt på representantskapsmøte i Landsforeningen for universiteter og høgskoler (NTL UH) som ble arrangert i Oslo.

Der fikk vi blant annet foredrag fra nestleder i NTL Kjersti Barsok og høre om lønnsforhandlingene fra Thomas Sandvik (NTL).

Vi diskuterte også NTL UHs kamp for å få alle NTL-foreningene i sektoren inn i en landsforening. I dag er UiO, UiT, UiB, NTNU og NMBU egne foreninger. NTL UH mener dette gir oss for lite slagkraft politisk og også innad i NTL.

Vi fikk også et interessant foredrag fra Rolf Rynning Hanssen fra Fagforbundet om TISA (og TTIP), nye frihandelsavtaler om tjenester som regjeringen nå forhandler om.

Anders S. Lyng og Randi Gavelstad har sittet i styret i landsforeningen, men gikk nå ut. Ny HiOA-medlemmer i styret er Amir Haghighi og Anniken Bakke (vara).