Hva svarer styrekandidatene?

Fra møtet der ansattkandidatene til universitetsstyret på OsloMet presenterer seg. Einar Braathen står foran forsamlingen. Foto: N. Eriksen

Det kan være vanskelig å finne ut hvilken kandidat du skal stemme på. NTL ønsker å gjøre det litt enklere for det.

Her er spørsmålene vi har stilt kandidatene. Svarene finner du i pdf-dokumentet under.

1. Hvilke tanker har du om behovet for å styrke universitetsdemokratiet ved OsloMet?
  2. Mange av de ansatte opplever at der er stor avstand mellom universitetsstyret og de ansatte.
    • Hvordan kan styret sørge for å koble seg på det som foregår på enhetene ved OsloMet?
    • Og hva kan du som ansattrepresentant i styret gjøre for å minske denne avstanden
  3. Hva tenker du om samarbeid med fagforeningene?
  4. Hva er det viktigste en representant for de ansatte kan bidra med inn i et universitetsstyre?

Her kan du lese svarene (pdf)