Medlemsmøte om avtalen med Norlandia

Utsnitt fra Norlandias hjemmeside, tekst og bilde av eldre dame

Velkommen til åpent medlemsmøte om intensjonsavtalen som OsloMet har inngått med Adolfsen-brødrenes selskap NHC-group (Norlandia Health and Care group).

Tid: Torsdag 10. desember, kl. 14:00-15:00
Sted: Zoom

Ifølge en nyhetsmelding lagt ut på OsloMets ansattside er hensikten bak avtalen et «bredt samarbeid om forskning, undervisning og praksis» (ansatt.oslomet.no).

Selskapet er en av Nordens største private velferdsaktører, og er en kontroversiell aktør som driver sykehjem og hjemmetjenester, barnevern, barnehager, rus og psykiatri, asylmottak og oversettertjenester.

Avtalen reiser en rekke prinsipielle spørsmål og svekker vår uavhengighet og troverdighet som universitet og som profesjonsutdannere. Vi i NTL mener at OsloMet ikke burde ha inngått denne avtalen.

Vi har invitert tre innledere for å belyse temaet:

• Helene Bank, fungerende daglig leder i  For Velferdsstaten
  • Maria Wattne, stipendiat ved Institutt for internasjonale studier og tolkeutdanning ved OsloMet
  • Ellen Dalen, 2. nestleder i NTL

Inviter gjerne med deg en kollega som ikke er medlem av NTL og som kan ha interesse for temaet!

Husk å legge møtet inn i kalenderen din!