Fagbevegelsen og klimakampen

Kjersti Barsok, NTL. Foto: Lars Berg Hemans

Hvordan kan fagbevegelsen bli en sterkere pådriver i klimakampen?

Velkommen til panelsamtale om gapet mellom en tiltagende global oppvarming og en klimapolitikk som ikke kutter utslippene raskt nok.

Sted: Pilstredet 35, Auditorium PI254
Dato og tid: torsdag 12. januar 2017 kl. 14.30 – 16.00

Broen til framtiden er blitt kjent som folkets klimakonferanse, og er et samarbeid mellom forskere og fagbevegelse, miljøorganisasjoner og kirken. I forkant av konferansen den 17. februar arrangerer Institutt for journalistikk og mediefag, sammen med NTL på Høgskolen og LO i Oslo, en panelsamtale om hvordan fagbevegelsen, sammen med alliansepartnere i sivilsamfunnet, kan være med å redusere gapet mellom en tiltagende global oppvarming og en klimapolitikk som ikke kutter utslippene raskt nok, både nasjonalt og globalt.

I panelet:

• Jan Olav Andersen, forbundsleder i EL og IT forbundet
  • Kjersti Barsok, første nestleder i NTL
  • Truls Gulowsen, leder i Greenpeace Norge
  • Ingeborg Midttømme, biskop i Møre bispedømme

Panelsamtalen ledes av Andreas Ytterstad, førsteamanuensis ved HiOA og nestleder i Concerned Scientist Norway. Han skrev boken om 100 000 klimajobber i 2013 og redigerte boken «Broen til framtiden» i 2015.

For mer info om Broen til framtiden, se broentilframtiden.com

Påmelding: https://nettskjema.uio.no/answer/78728.html

Arrangører er Institutt for journalistikk og mediefag, LO i Oslo og NTL ved Høgskolen i Oslo og Akershus.

Foto: Kjersti Barsok, nestleder i NTL. Fotograf: Lars Berg Hemans