Vold mot barn og systemsvikt. Litteraturstudie til Barnevoldsutvalget

Finansiering: Barne-, likestillings- og inkluderingsutvalget

Project period: 2017

Forsker: Elisabeth Backe-Hansen (oslomet.no), Ingrid Smette (oslomet.no) og Camilla Vislie

Prosjektet er en kunnskapsgjennomgang av forskning, i Norge og internasjonalt, som belyser offentlige tjenesters håndtering av saker der barn og unge har vært utsatt for vold, seksuelle overgrep og alvorlig omsorgssvikt.

Kunnskapsgjennomgangen identifiserer også kunnskapshull for feltet. Rapporten er utformet på oppdrag av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet for å bistå det regjeringsoppnevnte Barnevoldsutvalget.

Publikasjoner

Backe-Hanse, E., Smette, I., Vislie, C. (2017). Kunnskapsoppsummering. Vold mot barn og systemsvikt. NOVA-Rapport 4/17 (fagarkivet.oslomet.no)

Kontakt

For mer informasjon, kontakt Elisabeth Backe-Hansen, e-post: elisabeth.backe-hansen@oslomet.no eller Ingrid Smette, e-post: Ingrid.Smette@oslomet.no