Vurdering

Det gis én samlet karakter på de tre elementene i den entreprenørielle masteroppgaven:

  1. Didaktisk produkt og brukerveiledning (teller ca 50%)
    • For elever, lærere, skoleledere eller foresatte
    • Brukerveiledningen skal forklare hvordan produktet skal fungere, formålet og mottakere til produktet samt hva produktet består av.
  2. Skriftlig begrunnelse (teller ca 25%)
    • Omfang 5000 ord +/- 10%
    • Studenten skal argumentere for hvorfor det er behov for det didaktiske produktet gjennom forskning og forankre det i lærerprofesjonen.
  3. Muntlig presentasjon og fagsamtale (teller ca 25%)
    • Omfang 25 minutter forberedt presentasjon pluss 20 minutter fagsamtale. Om to eller tre studenter samarbeider, er det 35 minutter forberedt presentasjon pluss 30 minutter fagsamtale.
    • På presentasjonen skal studenten drøfte utviklingsprosjektet kritisk, med en metodisk vinkling. Utfordringer, forbedringer og strategier i utformingen av produktet skal framheves.

Studentens analytiske evner, samt studentens selvstendighet og evne til å drive utviklingsarbeid vektlegges, og vurderingen skal ta hensyn til følgende momenter for helhetsvurdering av masteroppgaven:

  • I hvilken grad er det didaktiske produktet presentert og forklart? 
  • Er det sammenheng mellom de tre delene i den entreprenørielle masteroppgaven?
  • Argumenter kandidaten/kandidatene forskningsbasert og profesjonsrelevant for det didaktiske produktet?
  • Er produktet fagdidaktisk og/eller pedagogisk relevant og funksjonelt? 
  • Oppfyller det didaktiske produktet, inkludert brukerveiledningen, utviklingsprosjektets fagdidaktiske eller pedagogiske hensikt? 
  • Viser kandidaten/kandidatene selvstendighet ved utvikling av produktet, bruk av fagstoff, og drøfting av det didaktiske produktet?
  • Viser kandidaten/kandidatene originalitet ved utvikling av produktet og bruk av fagstoff?

Oppdatert 10.05.2024