Vurdering
Det gis én samlet karakter på de tre elementene i den entreprenørielle masteroppgaven:
- Didaktisk produkt og brukerveiledning (teller ca 50%)
- For elever, lærere, skoleledere eller foresatte
- Brukerveiledningen skal forklare hvordan produktet skal fungere, formålet og mottakere til produktet samt hva produktet består av.
- Skriftlig begrunnelse (teller ca 25%)
- Omfang 5000 ord +/- 10%
- Studenten skal argumentere for hvorfor det er behov for det didaktiske produktet gjennom forskning og forankre det i lærerprofesjonen.
- Muntlig presentasjon og fagsamtale (teller ca 25%)
- Omfang 25 minutter forberedt presentasjon pluss 20 minutter fagsamtale. Om to eller tre studenter samarbeider, er det 35 minutter forberedt presentasjon pluss 30 minutter fagsamtale.
- På presentasjonen skal studenten drøfte utviklingsprosjektet kritisk, med en metodisk vinkling. Utfordringer, forbedringer og strategier i utformingen av produktet skal framheves.
Studentens analytiske evner, samt studentens selvstendighet og evne til å drive utviklingsarbeid vektlegges, og vurderingen skal ta hensyn til følgende momenter for helhetsvurdering av masteroppgaven:
- I hvilken grad er det didaktiske produktet presentert og forklart?
- Er det sammenheng mellom de tre delene i den entreprenørielle masteroppgaven?
- Argumenter kandidaten/kandidatene forskningsbasert og profesjonsrelevant for det didaktiske produktet?
- Er produktet fagdidaktisk og/eller pedagogisk relevant og funksjonelt?
- Oppfyller det didaktiske produktet, inkludert brukerveiledningen, utviklingsprosjektets fagdidaktiske eller pedagogiske hensikt?
- Viser kandidaten/kandidatene selvstendighet ved utvikling av produktet, bruk av fagstoff, og drøfting av det didaktiske produktet?
- Viser kandidaten/kandidatene originalitet ved utvikling av produktet og bruk av fagstoff?
Oppdatert 10.05.2024