Disputas: Flávia Dias Casagrande

Assisted Living prosjektets stipendiat Flávia Dias Casagrande disputerte 13. desember 2019. Tittelen på avhandlingen er «Sensor Event and Activity Prediction using Binary Sensors in Real Homes with Older Adults».

Komiteen besto av

• Professor Ahmad Lotfi, School of Science & Technology, Nottingham Trent University, United Kingdom
  • Professor Svetlana Yanushkevich, Department of Electrical and Computer Engineering, University of Calgary, Canada
  • Professor Carsten Griwodz, Department of Informatics, University of Oslo, Norway

I denne avhandlingen anvendes, evalueres og sammenlignes state-of-the-art algoritmer for prediksjon av sensorhendelser (events) og aktiviteter, så vel som tidspunktet for når de finner sted, i et  smarthus med eldre beboere. Arbeidet viser at det er mulig å lage modeller med tilstrekkelig nøyaktighet ved bruk av et begrenset antall sensorer og relativt små datamengder. Modeller laget med bruk av data fra et begrenset antall leiligheter, kan anvendes direkte for å predikere sensorhendelser og aktiviteter i en ny leilighet uten at man trenger å samle inn nye data fra denne.

Prøveforelesningen var «Ambient Intelligence for Sensor Network».

Les hele saken hos Universitetet i Oslo