Hvordan bli TikTok-stjerne i akademia?

Tik-tok i akademia, collage. skjermbilde av mobilvideo der en bioingeniør er i aksjon med dagens middag. Ingebjørg og Gabi. OsloMetX og Tik-Tok logo.
Og hvordan skal vi gjøre det? Jo, ved å vie mer oppmerksomhet til nettformidling. Hva skjer når du som fagperson treffer den digitale flaten? (Forhåpentligvis ikke magaplask!)

OsloMetX på MIT

Open edX konferansen kom hjem til MIT i år. Og jeg, Gabi, var der. Plattformen ble utviklet i bygg 32 på MIT campus i 2013. Plattformen er stadig i utvikling. Drevet frem av et globalt bruker- og- utviklersamfunn. På årets…

Alle mann på UU-dekk!

illustrasjonsbilde. Et gammelt kompass og et skattekart.

Som en av hovedløsningene ved OsloMet, har forlagshuset OsloMetX en tydelig strategi for universell utforming. Men hva handler den egentlig om? AV OSLOMETX Kommandoen «Alle mann på dekk» stammer fra seilskutetiden, og ble gitt for å mobilisere krefter før et…

Portrettet: Kristin Reichborn-Kjennerud

Å kjøpe bærekraftig kan bidra til bedre løsninger, uten nødvendigvis å bli dyrere. Kristin Reichborn-Kjennerud, forsker 2 ved Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet I offentlig sektor kjøpes det varer og tjenester for om lag 600 milliarder kroner årlig. I det kommende læreverket Kjøp…

«Hjelp, jeg er i høyhastighet!»

meme: sarkastisk svampebob sprø: Lærer studentene noe da?

Det amerikanske magasinet Variety leverte i august noen interessante tall: Det viser seg at YouTube-brukere sparer svimlende 900 år på å spille av videoene ved høyere hastighet. Og fordi studentenes medievaner stadig flettes tettere med deres studievaner, er det verdt…