Vitenskapelige publikasjoner
Vitenskapelige artikler:
- Lind, Andreas R.; Andersson-Bakken, Emilia; Sandvik, Margareth (2023). Patterns of peer talk in consensus-oriented classrooms: Deliberative argumentation or rush toward consensus? Learning, Culture and Social Interaction, 40, 15 sider. https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2023.100703
- Andersson-Bakken, Emilia; Heggernes, Sissil Lea; Svanes, Ingvill Krogstad; Tørnby, Hilde (2022). “Men da blir det urettferdig for dem som ikke får!”: Bildebøker som utgangspunkt for kritisk tenkning på barnetrinnet. Acta Didactica Norden, 16(2), 23 sider. https://doi.org/10.5617/adno.8995
- Reffhaug, Marthe B. A.; Jegstad, Kirsti Marie; Andersson-Bakken, Emilia (2022). Kritisk tenkning – fra intensjon til praksisfortolkning: En analyse av barnetrinnslæreres forståelse av kritisk tenkning. Acta Didactica Norden, 16(2), 21 sider. https://doi.org/10.5617/adno.8989