3 av 4 fagarbeidere er i jobb første år etter fagprøve, med Utdanningsdirektoratet

Av Anders Grydeland
Abonner: iTunes | Android | Spotify

Karl Gunnar Kristiansen og Inga Bilstad Brøyn fra Utdanningsdirektoratet forklarer hvordan sysselsetting av nyutdannede fagarbeidere var i 2018.

Her forklarer de også hvordan utdanningsdirektoratet vil stimulere og hjelpe fylkene for å styrke samarbeidet mellom skole og arbeidsliv.

Rapporten, Sysselsetting av nyutdannede fagarbeidere 2018, finner du på Utdanningsdirektoratets sider.

Yrkesfagpodden er en podcast fra Kompetansesenter for yrkesfag ved institutt for yrkesfaglærerutdanningen ved OsloMet hvor vi ser på ulike sider ved fag- og yrkesopplæringen. Du kan følge Yrkesfagpodden og delta i diskusjonen på våre facebooksider.