Da har vi kommet til uke 38 og Gruppe 2 har tatt over bloggen. Modul 2 omhandler leire.
Vi har lært 5 teknikker:





Klemmeteknikk: Her tok vi en klump med leire i hendene og klemte ut en liten håndbolle.
Dreieteknikk: Forming med hendene med hjelp av en dreiemaskin.
Kasteteknikk: Vi kaster leiren mot gulvet eller bordet, og utvider leiren. (Slap that leire on the floor sier vi bare.)
Pølseteknikk: Vi ruller ut pølser med hendene og setter det sammen til en form.
Plateteknikk: Vi kjevler ut leiren og skjærer ut plater, og setter dem så sammen til en form.
Vi har fått ulike oppgaver å jobbe med, men det er hovedsakelig de tre oppgavene i punktene under vi nå jobber med:
- Lag to håndstore klemmeboller.
- Lage prøvelapper av ulike teknikker.
- Lage en beholder som minst skal være 15x20cm.
Vi har også fått prøve ut 3 forskjellige brennbare leirer:
- Potclays, creative clay grey
- Georg & Schneider, keramische massen i hvit brennfarge
- Sibelco, Vingerling i hvit brennfarge