Modul 1

På 30. august startet vi dagen med å snakke om relevant pensum.

Deretter ble vi introdusert til Origami – kunsten om å lage noe ut av et ark ved å bare brette det. Det kan være hva som helst fra å brette et papirfly (som er veldig populært blant barna i barnehagen) og hvordan man i lek kan kombinere et kunstmateriale med et annet. Som å brette et papirfly og la noen plastalina figurer krasje med flyet.

Man kan også lage spå, blomster, fugler, vifter og mye mer. La fantasien gå løs og søk Google i stykker for annet origami inspirasjon!

Videre dro ut for å dekke til trærne med plastalina. Her uttrykkes landart folkens! Her lot vi fantasien våres slå løs og dekorerte trærne. Dette er en flott akvitet hvor man tar en omdanner en bordaktivitet til en uteaktivitet med barna.

Her kan man følge mønstrene til barken, fremheve treets uttrykk, lage et eget uttrykk, fortelling på treet eller bare slå seg krativt løs!

Her ser vi flere studenter følge både barkens uttrykk og lage noen egne kreative uttrykk på treet. Slå den kreative siden deres løs og lek dere fram folkens!

3 kommentarer om “Modul 1

1. Spennende dag med noe utenom det vanlige. Trærne ble fargerike og tror de fleste som går forbi tar en ekstra titt. Fine bilder.