Modul 1, 10.sep.2019

Idag startet vi dagen med informasjon om bachelor og arbeidskrav.

Etter det kunne vi velge mellom å tegne eller eksperimentere med Ipad innenfor temaet vi har valgt.

Etter det skrev vi individuelt ned 10 punkter som vi mener er de viktigste kvalitetene ved uterom i barnehagen. Så samarbeidet hver av oss med en annen medelev for å bli enige om 5 viktigste punkter. Deretter dannet vi en gruppe på 4 personer og skulle igjen bli enige om 5 viktigste punkter.

Som avslutning på dagen tegnet vi drømmebarnehagen per gruppe! Det var spennende!

Så konsentrerte!:) Oljestift ble brukt for å lage linjer slik at når vi fargelegger med pastellkrittet så forsvinner ikke linjene.

Ser ut som skog som uteområde var ganske populært! Her er en fargerik barnehage med et stort skogsområde hvor barna kan utfolde seg:

En gruppe tegnet en barnehage som ser ut som en regnbue!

Så har vi også Mikke Mus barnehage!

Takk for i dag!

10 kommentarer om “Modul 1, 10.sep.2019

1. Bra dag! Var spennende å diskutere med andre rundt hva vi mener er de viktigste kvalitetene ved uterom i barnehager, mye som er viktig å få med.

2. Det var interessant å snakke om hva som kjennetegner drømmebarnehagen, vi hadde kanskje mange felles punkter mellom gruppene? Fint å se alle de ulike plantegningene!

3. Spennende dag! Flott å kunne dele flere tanker med hverandre om hva som skaper en god barnehage , og et godt miljø for både personal og ikke minst barna.

4. Dette var en morsom dag 🙂 Har blitt så glad i Procreate at jeg har lyst til å kjøpe I-pad bare for den ene appen 🙂 Her var det også mange gode ideer på hvordan en god barnehage bør se ut. Jeg gleder meg til å kunne se på de ferdig barnehage tegningene på Fredag 🙂

5. Gøy å kunne tegne drømmebarnehagen, og gøy å høre hva de andre tenker om hva som er drømmebarnehagen. Spennende og lærerikt å få jobbe med sånne ting sammen!