Medarbeiderdrevet innovasjon – med Nina Amble

Av Anders Grydeland
Abonner: iTunes | Android  | Spotify

Professor Nina Amble fra Institutt for yrkesfaglærerutdanningen på OsloMet snakker med Yrkesfagpodden om Håndbok for medarbeiderdrevet innovasjon i omsorgsarbeid, en håndbok laget av de ansatte på fire arbeidsplasser i kommunal helse- og omsorgsarbeid.

Abonner: iTunes | Android | Spotify

Hva er egentlig innovasjonsarbeid, og hvordan kan det gjennomføres på egen arbeidsplass? I denne episoden forteller Amble om forskningsarbeidet som ligger til grunn for håndboken, forklarer hva innovasjonsarbeid er og hvordan medarbeidere selv kan drive innovasjonsarbeid på egen arbeidsplass.

Les mer om Nina Ambles arbeider her.

Les også:

Medarbeiderdrevet innovasjon – håndbok

– Få de ansatte på banen

Når arbeidet blir skole og skolen blir arbeid – #Læringslivet som et eksempel på et symbiotisk læringssystem.

Yrkesfagpodden er en podcast fra Kompetansesenter for yrkesfag ved institutt for yrkesfaglærerutdanningen ved OsloMet hvor vi ser på ulike sider ved fag- og yrkesopplæringen. Du kan følge Yrkesfagpodden og delta i diskusjonen på våre facebooksider