Arbeidspakke 3

Arbeidspakke 3 setter søkelyset på praksisfeltet (skolene) og undervisning av algoritmisk tenkning i fag. Gjennom kreativ bruk av digital teknologi vil arbeidspakke 3 designe, gjennomføre og undersøke undervisning med fokus på algoritmisk tenkning i matematikk og naturfag i grunnskolen. Planleggingen av intervensjonene vil involvere samarbeid mellom praksisfeltet (skoler) og prosjektets deltagere (lærere og forskere). Arbeidspakkens målsetning er å støtte lærere og elever i å modellere, analysere og utvikle løsninger på reelle problemstillinger. Studien er ment å gi et grunnlag for å forstå bedre hvordan lærere integrerer algoritmisk tenkning i matematikk og naturfag, samt hvordan elever engasjeres i algoritmisk tenkning i disse fagene.

NavnInstitusjon
Kalle Juuti (Leder)University of Helsinki 
Trine Foyn (Co-leader)OsloMet
Katarina PajchelOsloMet
André RognesOsloMet
Erika Perttuli-BorobioUniversity of Helsinki 
Thomas FrågåtHøgskolen i Innlandet
Kristina Johnsdatter AndreasenOsloMet
Louise MifsudOsloMet
Aleksi MarkkanenUniversity of Helsinki 
Ari MylliviitaUniversity of Helsinki