Arbeidspakke 3 setter søkelyset på praksisfeltet (skolene) og undervisning av algoritmisk tenkning i fag. Gjennom kreativ bruk av digital teknologi vil arbeidspakke 3 designe, gjennomføre og undersøke undervisning med fokus på algoritmisk tenkning i matematikk og naturfag i grunnskolen. Planleggingen av intervensjonene vil involvere samarbeid mellom praksisfeltet (skoler) og prosjektets deltagere (lærere og forskere). Arbeidspakkens målsetning er å støtte lærere og elever i å modellere, analysere og utvikle løsninger på reelle problemstillinger. Studien er ment å gi et grunnlag for å forstå bedre hvordan lærere integrerer algoritmisk tenkning i matematikk og naturfag, samt hvordan elever engasjeres i algoritmisk tenkning i disse fagene.
Navn | Institusjon |
Kalle Juuti (Leder) | University of Helsinki |
Trine Foyn (Co-leader) | OsloMet |
Katarina Pajchel | OsloMet |
André Rognes | OsloMet |
Erika Perttuli-Borobio | University of Helsinki |
Thomas Frågåt | Høgskolen i Innlandet |
Kristina Johnsdatter Andreasen | OsloMet |
Louise Mifsud | OsloMet |
Aleksi Markkanen | University of Helsinki |
Ari Mylliviita | University of Helsinki |