Arbeidspakke 4 har som mål å identifisere kjennetegn ved algoritmisk tenkning som kan knyttes til vurdering og utvikle vurderingsmetoder som kan støtte og evaluere elevers læringsprosesser og læringsutbytte. Læreplaner i de ulike fag inneholder både læringsmål og vurderingskriterier som understreker viktigheten av at elevene blir oppmerksomme på vurdering både som veiledning i kunnskapsutviklingen og en måte å vise kompetanse. For å kunne gjennomføre det trenger lærere kunnskap om hva de skal vurdere og metoder for å støtte elevenes læringsprosess og læringsutbytte innen algoritmisk tenkning. Vurdering vil derfor være en sentral del av undervisningsoppleggene som utvikler og testes i arbeidspakke 2 og 3. Arbeidspakke 4 har til hensikt å utvikle et rikt spektrum av vurderingskriterier og metoder, både for generisk og fagspesifikk algoritmisk tenkning.
Name | Institution |
Katarina Pajchel (Leader) | OsloMet |
Jari Lavonen (Co-leader) | University of Helsinki |
Kalle Juuti | University of Helsinki |
Erika Pertt-Borobio | University of Helsinki |
Ari Mylliviita | University of Helsinki |
Aleksi Markkanen | University of Helsinki |
Louise Mifsud | OsloMet |
Trine Foyn | OsloMet |
Thomas Frågåt | Høgskolen i Innlandet |
Kristina Johnsdatter Andreasen | OsloMet |
Aino Ukkonen | OsloMet |
Andre Rognes | OsloMet |