En av våre samarbeidsparnere, forskningsgruppen BLEST på LUI, har fått midler fra NFR for prosjektet «Vibrant Connections. Perpetuation and Transformation of Musical Cultural Heritage in Early Childhood».
på Fyrhuset7. desember kl. 8.30–9.30 På frokostmøtet får vi en presentasjon ved Cecilie Elisabeth Basberg Neumann som vil snakke om Forandringsfabrikken som leverandør av profesjonsidealer og idealer for produksjon av kunnskap […]
på Fyrhuset18. oktober kl. 8.30–9.30 På frokostmøtet får vi en presentasjon ved Per Lorentzen som vil snakke om Foreldrerollen i hjernemytenes tid. Lorentzen er psykolog og førstelektor ved Institutt for […]
Barnelivsseminar 17.mars 2022 Tid: Kl. 12.30-15.00Sted: P-42- Q6031 12.30-13.00: Velkommen. Nytt fra ledelsen 13.00-13.45: Runa Kalleson: Paradigmeskifte i oppfølging av barn, unge og deres familier? Tanker fra et fysioterapiståsted med […]
For å hindre spredning av covid-19 besluttet norske myndigheter at barnehager og skoler skulle holde stengt fra og med 13. mars 2020. Da barnehagene åpnet igjen fem uker senere, ble […]
The project will explore how everyday life in kindergarten is interwoven with risk knowledge about body, movement and health. Our interest is how ‘risk’ constructions is deployed and distributed, individually experienced, negotiated and made meaningful among professionals, parents and children in Norway as well as in France.
Prosjektleder: Anne Greve, OsloMet Deltakere: Knut Olav Kristensen, OsloMet; Eilen Bergvik, barnehage Formål: Målet med prosjektet er å få kunnskap om hvordan barn og lærere i barnehage og skole opplever […]
Prosjektleder ved OsloMet: Solveig Østrem Deltakere: Jan Jaap Rothuizen, VIA University College, Århus, Danmark; Sisse Due, VIA University College, Århus, Danmark; Mari Pettersvold, Universitetet i Sørøst Norge; Solveig Nordtømme, Universitetet […]
The COVID-19 pandemic as a lens for studying constructions of children and childhood: An opportunity for theoretical creativity? Prosjektleder: Oddbjørg Skjær Ulvik, OsloMet Deltakere: Margrete Aadnanes, VID vitenskapelige høyskole; Anne […]