Forskningsrådmidler til BLEST

En av våre samarbeidsparnere, forskningsgruppen BLEST på LUI, har fått midler fra NFR for prosjektet «Vibrant Connections. Perpetuation and Transformation of Musical Cultural Heritage in Early Childhood».

Les mer

Barnelivsfrokost med Cecilie Elisabeth Basberg Neumann

på Fyrhuset7. desember kl. 8.30–9.30 På frokostmøtet får vi en presentasjon ved Cecilie Elisabeth Basberg Neumann som vil snakke om Forandringsfabrikken som leverandør av profesjonsidealer og idealer for produksjon av kunnskap […]

Les mer

Barnelivsfrokost med Per Lorentzen

på Fyrhuset18. oktober kl. 8.30–9.30 På frokostmøtet får vi en presentasjon ved Per Lorentzen som vil snakke om Foreldrerollen i hjernemytenes tid. Lorentzen er psykolog og førstelektor ved Institutt for […]

Les mer

Barnelivsseminar 17.mars 2022 Tid: Kl. 12.30-15.00Sted: P-42- Q6031 12.30-13.00: Velkommen. Nytt fra ledelsen 13.00-13.45: Runa Kalleson: Paradigmeskifte i oppfølging av barn, unge og deres familier? Tanker fra et fysioterapiståsted med […]

Les mer

Barnehage i krisetid

For å hindre spredning av covid-19 besluttet norske myndigheter at barnehager og skoler skulle holde stengt fra og med 13. mars 2020. Da barnehagene åpnet igjen fem uker senere, ble […]

Les mer

Children at ‘Risk’

The project will explore how everyday life in kindergarten is interwoven with risk knowledge about body, movement and health. Our interest is how ‘risk’ constructions is deployed and distributed, individually experienced, negotiated and made meaningful among professionals, parents and children in Norway as well as in France.

Les mer

Barnehagefaglig master i praksis (BaMaP)

Prosjektleder ved OsloMet: Solveig Østrem Deltakere: Jan Jaap Rothuizen, VIA University College, Århus, Danmark; Sisse Due, VIA University College, Århus, Danmark; Mari Pettersvold, Universitetet i Sørøst Norge; Solveig Nordtømme, Universitetet […]

Les mer

The pandemic child

The COVID-19 pandemic as a lens for studying constructions of children and childhood: An opportunity for theoretical creativity? Prosjektleder: Oddbjørg Skjær Ulvik, OsloMet Deltakere: Margrete Aadnanes, VID vitenskapelige høyskole; Anne […]

Les mer