Sommerhistorier

Et nytt semester har startet på Oslo MET, og fordypningen «kunst, håndverk og kultur i barnehagen» har startet opp.  Vi har gruppevis utforsket grunnleggende rableformer, som i fellesskap ble til store veggbilder. Noen av gruppene gjenfortalte sine sommerhistorier visuelt ved rabletegninger, mens andre lekte med enkle horisontale, vertikale og diagonale linjer. Vi jobbet videre med disse tegningene der vi fremhevet ulike former og deler av tegningene, ved hjelp av pastellkritt.

I barnehagen ser man mange måter å tegne på. Rabletegning er en av disse. Når vi møter barn som rabler, gjelder det å medskape og snakke deres språk. Vi må derfor våge å herme etter barna og deres tegninger. Det finnes ikke bare én måte å tegne på.

Bloggruppe 1, Lisebeth, Marlen, Celine og Kristel

2 kommentarer om “Sommerhistorier

1. Dette var en morsom og lærerik første aktivitet på denne fordypningen , likte godt at vi ble satt til dette med en gang vi kom til timen. For min del følte jeg at denne aktiviteten bidro til at man fikk den prestasjonsangsten( som noen folk har, inkludert meg selv) for tegning vekk og fikk lov til å slippe seg løs med hele kroppen,tegne og lage noe i fellesskap med andre!