Modul 1 – Visuell kommunikasjon, bilde, digitale uttrykk og tegning

Nytt skoleår, nye muligheter. Vi har startet semesteret med å utforske rabbel. Vi satt i gang med å tegne rette, 90° linjer på forskjellige fargeark, og deretter skulle vi innføre 45°, diagonale linjer. Ved å ta i bruk mange diagonale linjer, skaper man så å si «kaos», eller mer liv inn i bildet. Deretter fikk vi leke oss frem med pastellkritt; ved hjelp av litt tørkepapir og pastellkritt pyntet vi bildene våre.

Deretter fikk vi muligheten til å utforske pastellkritt enda grundigere; vi lagde et felles bilde som bestod av ulike, personlige historier til hver enkel student.

Portrettegning uten å se ned på arket og portrettegning uten å løfte opp blyanten/tusjen/kullstiften

Vi har også prøvd oss på å skrive underskriften vår i blinde, baklengs samt baklengs i blinde (fikk ikke tatt noen bilder).

Til slutt har vi uttrykt følelsene våre ved gjennom rabbel.

En kommentar om “Modul 1 – Visuell kommunikasjon, bilde, digitale uttrykk og tegning