Modul 1

I dag startet vi dagen med å bli kjent og leke med plastelina. ”Hvem er det? Hvor kommer det fra? Har det vært ute og reist?” Plastelina har mange egenskaper, og vi kan blant annet lage tredimensjonale former med den. Det er mange ting man kan gjøre med plastelina! Du kan f.eks. lage en prinsesse, som kan forvandles til et flyvende teppe. I barnehagen vil dette da kunne innby til f.eks. lek, som rollelek.

Vi har også dyppet plastelina i maling for så å trykke former/bilder på papir.

I tillegg har vi testet ut ulike måter å lage kunst på, blant annet legge maling på en plate, smøre det utover eller lage ulike mønstre, så legge et ark over og trykker arket ned. Når vi fjernet arket fikk vi da et kult bilde (mangler bilder).

Vi har også tegnet rundt ulike studenter på et stort ark. Bildet fikk da en slags bevegelse. Deretter fylte vi tomrommene rundt tegningen med pastellkritt. Det ble kjempe kult!

Som avslutning på dagen testet vi ut det å male med oppvaskkost og tannbørste mens vi sang ulike barnesanger i ulike tempo. Vi skulle også prøve å følge rytmen til musikken mens vi malte 🙂 gøy!

3 kommentarer om “Modul 1

1. Jeg synes dette var veldig spennende og lærerikt:) Her fikk vi et annet perspektiv på å tegne/male hvor vi brukte kroppen vår når vi tegnet, og gjenbruksmaterialer når vi malte sammen. Det var spennende å se hvilket mønster det ble når man f. eks. brukte tannbørste;) I en slik aktivitet blir barna både kjent med kroppen og får nye ideer til å male og tegne.
    Veldig bra skrevet innlegg:)