Samarbeid med Tanga International Competence Centre (TICC), Tanga, Tanzania

Flere av våre studenter gjennomfører prosjektperioden eller en av praksisperiodene i utlandet, og vi er opptatt av å finne gode og trygge steder ute i verden hvor vi kan sende våre studenter til lærerike opphold utenlands. Et slikt bra sted er TICC i Tanga, Tanzania. I flere år har Barnevernpedagogutdanninga hatt et samarbeid med dette senteret, som er drevet av det norske ekteparet Ruth Nesje og Odd Isaksen.
Her kan dere se noen små filmer som viser kreativt dukkeverksted som Elisabeth Grønning holdt for sammen med en gruppe drop-out ungdommer fra TICC.

Her er en liten presentasjon av hvordan aktiviteter fra musikkundervisningen ved utdanninga i Norge har tatt veien til Tanzania sammen med prosjektstudenter og fått ny mening og nytt innhold i forebyggende helsearbeid i Tanga.

Her er flere bilder fra dukkeverksted og kreative prosesser på TICC: