[STUDENTPRAKSIS] Hos Kokkeløren

Av Vemund Skatvedt

Tips for etterfølgere

Kokkeløren er en ny matkasseleverandør i Oslo

Dersom man vurderer å skaffe seg en praksisplass hos Kokkeløren bør man gjøre noen vurderinger først.
1) Er man åpen for å arbeide med få personer? Det er svært viktig, vær utadvent og forberedt på å knytte nære relasjoner.
2) Som ernæringsstudent har du best kunnskap om ernæringsfaget, de stoler på at ditt arbeid er bra.
3) Være kreativ med oppgaveløsningene. Noen ganger vil ikke alle matvarer være like enkle, men tenk ut aktuelle løsninger for et best mulig resultat.

For min del hadde jeg hatt flere møter og samtaler med Rikke, min veileder, så jeg visste hva jeg ville gå til. Gjennom praksisen har vi hele tiden hatt god kommunikasjon, og jeg har hele tiden følt at jeg bidrar positivt til utviklingen av Kokkeløren.

Mulige oppgaver for etterfølgere
Etter planen var Kokkeløren tanker at de skulle bytte lokaler til Montebello, men det har foreløpig blitt utsatt grunnet uferdige lokaler. Dermed har det blitt noen dager med arbeid hjemmefra siden de ikke har økt salget vesentlig pga små lokaler.

mulige oppgaver for etterfølgere, vil helt klart være at arbeidsoppgavene blir større og mer spesifikt. Det skal fremover leveres ut matkasser flere ganger i uken, det krever mer utregning og større forhold på kjøkkenet.

Tilby deg å bidra med alt. Bli med på hele prosessen, vær inkluderende og ta del i oppgavene. Siden de er få settes det stor pris på hjelp, og det vil være nyttig erfaring for en student. Det er blant hovedårsakene til at jeg valgte Kokkeløren fremfor en større bedrift med mye av de samme oppgavene, jeg ønsket å lære mest mulig fra min praksisperiode. Ikke at jeg nødvendigvis vil arbeide i en matkasse i fremtiden, har jeg ihvertfall nyttig erfaring og kunnskap om flere faser av arbeidet.