Hopp til innhold

BIB2300

Bare enda et uni.oslomet.no-nettsted

Toggle menu
  • Hjem
  • Velkommen til fagbloggen for Bibliotek og læring høsten 2020!
  • Emneplan for BIB2300
30. oktober 2020formidling, Veiledning

Bibliotekaren – formidler og veileder

Av Oda Oftung og Line Svea Bibliotekarens rolle er i folkebiblioteket er allsidig. En av primæroppgavene er møte med publikum. I den […]

30. oktober 2020etikk, Veiledning

Bibliotekaren som veileder – det etiske ansvaret

Av Vivi Renate Petersen og Shafia Jabeen Iqbal Bibliotekarens status i samfunnet har lenge vært solid. Publikum anser oss som svært pålitelige, […]

30. oktober 2020UH-bibliotek, Veiledning

Det veiledende UH-biblioteket

Av Håvard Loeng og Alexandra Lindh I artikkelen Handledning – ett biblioteksperspektiv (2009) skriver Birgitta Hansson: Det anses vara svårare att utan egen forskningsbakgrund hjälpa studenterna […]

23. oktober 2020kildekritikk, the five Ws

Å spre eller ikke spre falsk informasjon; Kildekritikk i 2020

Skrevet av Tristan Jørgensmoen Åsvestad og Kamilla Wesenberg I dagens internettsamfunn er vi omgitt av mer informasjon enn noen gang i historien, […]

23. oktober 2020kildekritikk, læring

Huskeliste for god kildekritikk

Av: Jeanett Nordby og Åse-marie Sjåstad Evensen Når man skal skrive faglige tekster er det viktig å være kritisk til kildene man […]

23. oktober 2020kildekritikk, skolebibliotek

Å forstå kildekritikk: bibliotekaren som ressurs!

Av Trym Lind-Hagen og Thea Ulstad Olsen Kritisk tenkning og etisk bevissthet er et eget verdigrunnlag i lærerplanverket (Utdanningsdirektoratet, u.d.) og skrives […]

22. oktober 2020kildekritikk, skolebibliotekar

Undervisning i kildekritikk

Skrevet av Helene Ertsås Mathisen og Lina Helén Juell Vi lever i en tid hvor uendelig av ulike kilder blir spredt på […]

22. oktober 2020digital kompetanse, kildekritikk

Kildekritikk i et digital samfunn

Av Hanne S. Viken og Dinah S. Sandsengen I dagens samfunn har teknologien, da særlig sosiale medier, blitt en så inkorporert del […]

21. oktober 2020kildekritikk, pedagogikk

Bibliotekarenes pedagogiske arbeid knyttet til elevers tilnærming til kildekritikk

Av: Emilie Marie Westad og Hannah Emilie Lippert Morland Dagens bibliotekarer har mer å dekke når det kommer til kildekritikk og informasjonssøking […]

20. oktober 2020skolebibliotek, Veiledning

Veiledning i skolebiblioteket etter fagfornyelsen

Skrevet av: Erik Silkoset og Jonas Tufte Østvold I fagfornyelsen og de nye læreplanene i skolen fra høsten 2020 legges det et […]

Innleggnavigasjon

1 2 … 5 >

Siste innlegg

  • Bibliotekaren – formidler og veileder
  • Bibliotekaren som veileder – det etiske ansvaret
  • Det veiledende UH-biblioteket
  • Å spre eller ikke spre falsk informasjon; Kildekritikk i 2020
  • Huskeliste for god kildekritikk

Siste kommentarer

  • Hodon Ali Elmi og Nina Holden til Det veiledende UH-biblioteket
  • Dag Rune Henriksen Nordhus og Tiril Sandved Berg til Bibliotekaren – formidler og veileder
  • Thea Ulstad Olsen og Trym Lind-Hansen til Bibliotekaren som veileder – det etiske ansvaret
  • Jonas Bræin Selvig og Mads Johansen til Bibliotekaren – formidler og veileder
  • Holm Holmsen og Albin Engman til Bibliotekarenes pedagogiske arbeid knyttet til elevers tilnærming til kildekritikk

Kategorier

  • bibliotek
  • bibliotekarer
  • bibliotekdidaktikk
  • biblioteksdidaktikk
  • didaktikk – bibliotek
  • Digital
  • digital kompetanse
  • etikk
  • folkebibliotek
  • folkeopplysning
  • formidling
  • grunnskole
  • Informasjonskompetanse
  • informasjonssamfunnet
  • informasjonssøk
  • informasjonssøkeprosess
  • informasjonssøkeprosessen
  • informasjonssøking
  • ISP-modell
  • kildekritikk
  • kompetanse
  • kompetansebehov
  • Kuhlthau
  • Kunnskapshåndtering
  • leseglede
  • leselyst
  • livslang læring
  • læring
  • læringssamfunnet
  • medier
  • Opplæring voksen
  • pedagogikk
  • referanseintervju
  • skolebibliotek
  • skolebibliotekar
  • the five Ws
  • UH-bibliotek
  • Ukategorisert
  • undervisning
  • undervisningsplanlegging
  • Utdanning
  • Veiledning
  • videregående skoler
  • voksenopplæring

Arkiv

  • oktober 2020
  • september 2020
  • august 2020

Meta

  • Logg inn
  • Innleggsstrøm
  • Kommentarstrøm
  • WordPress.org
© 2023 BIB2300. Proudly powered by Sydney