Første dag med leire!

Idag har vi startet med modul 2, som er arbeid med leire og plastiske materialer. Vi har fått en innføring i ulike typer leireteknikker som brukes når man former leire.

Her har vi laget en skål ved bruk av klemmeteknikk. Vi startet med å forme leiren som en rund ball, og lagde hulrom som vi etterhvert klemte ut kantene på.

Vi fikk også bli litt bedre kjent med de ulike redskapene, og ble introdusert for dreieskiven. Vi ble også introdusert for pølseteknikken som vi fremover kommer til å bruke i arbeid med leiren.

Her ser dere sluttresultatet- studentene formet de ulike bollene på sin måte.

Vi avsluttet dagen med presentasjoner av fordypningstemaet for kohort 2, både via zoom og fysisk tilstedeværelse. Dette gikk veldig bra.

2 kommentarer om “Første dag med leire!

1. Veldig gøy å lærerikt å bruke pølseteknikk til å lage for eksempel en vase, noe jeg vil ta med meg videre og kan være gøy å lære barna.