Undervisning og læring i folkebibliotek
Skrevet av Svanhild Sønsteby Lund og Aina Louise Bøhle Tenker du over at bibliotekarene i folkebibliotekene er pedagoger og kan gjøre en […]
Skrevet av Svanhild Sønsteby Lund og Aina Louise Bøhle Tenker du over at bibliotekarene i folkebibliotekene er pedagoger og kan gjøre en […]
Av Kathrine Engdal I voksenopplæringsloven (2009, §1) står det at formålet med loven er å «Fremme livslang læring ved å legge til rette for […]
Av: Emily Grothen & Christoffer V. Smedaas I kapittelet Voksnes læring og kompetanse av Christin Tønseth og Sigvart Tøsse leser vi at ideen om […]
Vi lever i en tid hvor alt digitaliseres. I dette innlegget skal vi se litt nærmere på hva dette har å si […]
Hvordan fortoner universitetsbiblioteket ved OsloMet seg i lys av dagens læringssamfunn og målsettinger om livslang læring? I sin gjennomgang av voksnes læring […]
av Aurora Stokseth & Hanna Brodshaug Høgskole- og universitetsbibliotekarer har utviklet en rekke ulike tilbud for å best mulig kunne hjelpe studentene, […]
av Ingrid Kristine Hoff og Ole-Jørgen Haugen I Norges lov om voksenopplæring står det skrevet: “Formålet med denne loven er å fremme […]
Av Anders Hegre Håland og Edvard Aam Refsnes Informasjonssamfunnet behøver borgere som har et kontinuerlig oppdatert kunnskapsgrunnlag. Teknologiske nyvinninger på løpende bånd bidrar […]