Barnehagelærerutdanning dagsaktuelt Tverrfaglig samarbeid

Barn og unge på tvers

Tverrfaglige tilnærminger Dagens Barn og unge på tvers-konferanse viser et stort mangfold hva gjelder tverrfaglige tilnærminger til barn og unge. 20 minutters innlegg fra foredragsholderne ga innsyn i temaer spenner fra «Arkitektur og pedagogikk på tvers» ved Randi Evenstad og Birger Dahl til «Sårbar ungdom mellom velferdstjenester» ved Ida Hydle og Lars B. Kristoffersen. Foredragsholdere Barnevernets nestor, […]

Tverrfaglige tilnærminger

paatversprogr
Utsnitt fra programmet

Foredragsholdere

Barnevernets nestor, forsker emeritus Kari Killen, NOVA, holdt er glitrende foredrag med tittelen «Felles teoretisk grunnlag for profesjoner som møter barn og foreldre i sitt arbeid».

wolf
Kristin Danielsen Wolf fra Institutt for barnhagelærerutdanning, under presentasjon av «Små barns spontane forestillinger og lek i barnehagen.

Lærerikt og en viktig møteplass

Det er viktig at fagfolk møtes på tvers med tanke på samarbeid om hovedpersonene: barn og unge. Alt i alt var dette en svært lærerik dag som viser hvor viktig det er å samarbeide – på tvers!