Navn | År | Institusjon | Tittel |
Frida Myran Bø | 2024 | HVL | Elevers språklige begrunnelse i undervisning med halvåpent utforskende teknologiforsøk |
Karen-Sofie Tyssen | 2024 | HVL | En kvalitativ undersøkelse av elevers muntlige og skriftlige argumentasjoner i arbeid med grubletegninger |
Sebastian Køster og Daniel-Aksel Kroken | 2024 | HVL | Hva gjemmer seg i klumpen? Grunnskoleelevers argumentasjon i plastelinaforsøket |
Emma Windelstad og Rebekka Hestad Eikeland | 2024 | HVL | En kvalitativ casestudie av elevers bruk av argumentasjon i arbeid med grubletegning i naturfag |
Beyza Biltekin | 2024 | OsloMet | Barneskoleelevers arbeid og opplevelser av problemløsning gjennom programmering i naturfagundervisningen. En kvalitativ studie av barneskoleelevers arbeid og opplevelser knyttet til problemsløsingsoppgave med programmering |
Thale Henden | 2024 | OsloMet | Fagleg engasjement for berekraftig utvikling – Ei kvalitativ undersøking av elevar si indikasjon for fagleg engasjement i utforskande arbeid om emnet berekraftig utvikling |
June Grude og Benedikte G. Søfteland | 2024 | OsloMet | «Wow! Det blir en mye større flamme!» En kvalitativ studie av kunnskapsbygging i praktisk arbeid i naturfag |
Eirik L. Skutlaberg og Håvard S. Strandos | 2023 | HVL | Korleis opplever lærarar innføringa av programmering i naturfaglæreplanen? |
Christina Hedvig L. Floa og Sigbjørn Steen-Olsen | 2023 | HVL | Elevers snakk under utforskende aktiviteter i naturfagundervisning |
Andrine Hjelmeland | 2023 | HVL | Feltarbeid som læringsarena for utforskande naturfagundervisning: Ein kvalitativ intervjustudie av lærarar sine erfaringar og refleksjonar |
Sunniva Skønberg | 2023 | HVL | En kvalitativ studie om tilrettelegging av kreativitet i gjennomføringen av et undervisningsopplegg om teknologi |
Angelica Helene Ness og Margrethe Eide Nordgaard | 2023 | HVL | Hva er det i klumpen? – barneskoleelevers argumentasjon i en halvåpen utforsking |
Shokan Ahmed | 2023 | OsloMet | Utforskende arbeid som verktøy for argumentasjon og forståelse i naturfag – En kvalitativ studie av ungdomsskoleelevers forståelse av massebevaring og forbrenningsreaksjoner i et utforskende undervisningsopplegg |
Margrete Aarseth | 2023 | OsloMet | Utforskende arbeid gjennom programmering. En kvalitativ studie av ungdomsskoleelevers samtale i gruppearbeid med programmeringsbasert simulering av månefaser |
Marius Reier Herland | 2023 | OsloMet | Utforskende smågruppesamtaler under praktiske kjemiforsøk på ungdomstrinnet |
Oda Marie Olsen | 2023 | OsloMet | Mellomtrinnlæreres tilrettelegging av utforskende samtaler mellom elever i utforskende naturfagundervisning |
Christian Roth Jacobsen | 2023 | OsloMet | Lærande nettverk i naturfag: Ein studie av korleis målretta profesjonsfagleg utviklingsarbeid knytt til utforskande arbeid i naturfag viser seg i klasserommet |
Erlend Sæbø | 2022 | HVL | Dialog som verktøy for å evaluere utforskende læringsaktiviteter i naturfag |
Eline Barm og Camilla Hjartholm Solheim | 2022 | HVL | Kritisk tenkning i argumenterende dialog |
Didrik Otterlei Lokreim | 2022 | OsloMet | Hvorfor programmere i skolen – fem læreres erfaringer med programmering i naturfag. En intervjustudie med fem lærer som har deltatt i lærende nettverk |
Ann Julie Hesmyr og Ida Eugenie Tøfte Sæther | 2022 | OsloMet | En kvalitativ undersøkelse av kritisk tenkning i et utforskende arbeid |
Martin Løvdahl | 2022 | OsloMet | «Alt er mulig. Om du virkelig vil, så klarer du det»., Ungdomsskoleelevers motivasjon ved bruk av micro:bit i naturfagundervisning |
Kine Gullord Hoftvedt og Kristine Mathisen | 2022 | OsloMet | Naturfaglige helklassesamtaler i utforskende undervisning |
Kristin Ausland | 2022 | OsloMet | En kvalitativ studie for å få frem hvordan programmering kan tilrettelegge for læring i naturfag |