Masterstudenter i TRELIS

NavnÅrInstitusjonTittel
Frida Myran Bø 2024HVLElevers språklige begrunnelse i undervisning med halvåpent utforskende teknologiforsøk 
Karen-Sofie Tyssen2024HVLEn kvalitativ undersøkelse av elevers muntlige og skriftlige argumentasjoner i arbeid med grubletegninger 
Sebastian Køster og Daniel-Aksel Kroken  2024HVLHva gjemmer seg i klumpen? Grunnskoleelevers argumentasjon i plastelinaforsøket 
Emma Windelstad og Rebekka Hestad Eikeland 2024HVLEn kvalitativ casestudie av elevers bruk av argumentasjon i arbeid med grubletegning i naturfag 
Beyza Biltekin 2024OsloMetBarneskoleelevers arbeid og opplevelser av problemløsning gjennom programmering i naturfagundervisningen. En kvalitativ studie av barneskoleelevers arbeid og opplevelser knyttet til problemsløsingsoppgave med programmering
Thale Henden2024OsloMetFagleg engasjement for berekraftig utvikling – Ei kvalitativ undersøking av elevar si indikasjon for fagleg engasjement i utforskande arbeid om emnet berekraftig utvikling
June Grude og Benedikte G. Søfteland2024OsloMet«Wow! Det blir en mye større flamme!» En kvalitativ studie av kunnskapsbygging i praktisk arbeid i naturfag 
Eirik L. Skutlaberg og Håvard S. Strandos2023HVLKorleis opplever lærarar innføringa av programmering i naturfaglæreplanen? 
Christina Hedvig L. Floa og Sigbjørn Steen-Olsen2023HVLElevers snakk under utforskende aktiviteter i naturfagundervisning
Andrine Hjelmeland 2023HVLFeltarbeid som læringsarena for utforskande naturfagundervisning: Ein kvalitativ intervjustudie av lærarar sine erfaringar og refleksjonar 
Sunniva Skønberg 2023HVLEn kvalitativ studie om tilrettelegging av kreativitet i gjennomføringen av et undervisningsopplegg om teknologi
Angelica Helene Ness og Margrethe Eide Nordgaard2023HVLHva er det i klumpen? – barneskoleelevers argumentasjon i en halvåpen utforsking
Shokan Ahmed2023OsloMetUtforskende arbeid som verktøy for argumentasjon og forståelse i naturfag – En kvalitativ studie av ungdomsskoleelevers forståelse av massebevaring og forbrenningsreaksjoner i et utforskende undervisningsopplegg 
Margrete Aarseth2023OsloMetUtforskende arbeid gjennom programmering. En kvalitativ studie av ungdomsskoleelevers samtale i gruppearbeid med programmeringsbasert simulering av månefaser
Marius Reier Herland2023OsloMetUtforskende smågruppesamtaler under praktiske kjemiforsøk på ungdomstrinnet 
Oda Marie Olsen2023OsloMetMellomtrinnlæreres tilrettelegging av utforskende samtaler mellom elever i utforskende naturfagundervisning 
Christian Roth Jacobsen2023OsloMetLærande nettverk i naturfag: Ein studie av korleis målretta profesjonsfagleg utviklingsarbeid knytt til utforskande arbeid i naturfag viser seg i klasserommet 
Erlend Sæbø2022HVLDialog som verktøy for å evaluere utforskende læringsaktiviteter i naturfag
Eline Barm og Camilla Hjartholm Solheim2022HVLKritisk tenkning i argumenterende dialog
Didrik Otterlei Lokreim 2022OsloMetHvorfor programmere i skolen – fem læreres erfaringer med programmering i naturfag. En intervjustudie med fem lærer som har deltatt i lærende nettverk  
Ann Julie Hesmyr og Ida Eugenie Tøfte Sæther2022OsloMetEn kvalitativ undersøkelse av kritisk tenkning i et utforskende arbeid 
Martin Løvdahl2022OsloMet«Alt er mulig. Om du virkelig vil, så klarer du det»., Ungdomsskoleelevers motivasjon ved bruk av micro:bit i naturfagundervisning
Kine Gullord Hoftvedt og Kristine Mathisen2022OsloMetNaturfaglige helklassesamtaler i utforskende undervisning 
Kristin Ausland2022OsloMetEn kvalitativ studie for å få frem hvordan programmering kan tilrettelegge for læring i naturfag