Ny stipenidat ved HVL – arbeidspakke 4
Jørgen Stange Larsen har bakgrunn som lærer på mellomtrinnet, hvor han har jobbet i mange år. I TRELIS vil Jørgen undersøke lærerens […]
Jørgen Stange Larsen har bakgrunn som lærer på mellomtrinnet, hvor han har jobbet i mange år. I TRELIS vil Jørgen undersøke lærerens […]
«Forskningsprosjektet mitt har som mål å finne ut hvordan programmering kan inngå i naturfaglærerutdanningen, på en måte som forbereder lærerstudentene på selv […]
Hvordan starte med programmering i skolen? Naturfagstudentene på OsloMet har i høst bryn seg på et oppdrag som bød på både engasjerende […]
TRELIS lyser ut to stipendiatstillinger med søknadsfrist 11. januar 2021: https://www.oslomet.no/om/ledige-stillinger/stipendiatstillinger-i-naturfagdidaktikk-i-laererutdanning
I stemningsfullt høstlandskap på Geilo – midt mellom Oslo og Bergen – holdt TRELIS oppstartseminar fra 1. – 2. oktober. Prosjektgruppa fikk […]
Vitenparken på Ås gjennomfører i samarbeid med Lillestrøm realfagsenter suber:bit kurs for lærere i kommunen. På oppstartdagen (24.09) fikk lærerne en gjennomgang […]
Bor du i Bergens-regionen og har lyst til å ta en PhD innenfor TRELIS-prosjektet? Søk stipendiatstilling innen 11. oktober! https://www.jobbnorge.no/nn-no/ledige-stillingar/stilling/192647/stipendiatstilling-i-naturfagdidaktikk-i-laerarutdanning
Aftenposten, 9. september 2020: «Da Høgskolen i Østfold, Høgskolen på Vestlandet og Universitetet i Tromsø spurte 450 norske lærerstudenter på 2. og […]
Arbeidspakkene er i ferd med å etablere seg, og arbeidspakke 3 var først ute med å samle data. Grunnskolelærerstudenter ved OsloMet og […]