Hopp til innhold
TRELIS

TRELIS

Toggle menu
  • Siste innlegg
  • Om TRELIS
    • AP 1: Prosjektledelse
    • AP 2: Forutsetninger for forskningsbasert naturfaglærerutdanning
    • AP 3: Studentenes forskningsoppgaver
    • AP 4: Utforskende arbeidsmåter
    • AP 5: Programmering og modellering
    • AP 6: Lærende nettverk
  • Publikasjoner og formidling
    • TRELIS sluttkonferanse: Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag
    • Undervisnings- og læringsressurser fra TRELIS
    • TRELIS-modellen for utforskende arbeidsmåter
    • DBR og utforskende arbeidsmåter i TRELIS
    • Masterstudenter i TRELIS
  • TRELIS in English
    • WP 1: Project management
    • WP 2: Mapping and developing the conditions for RBSTE
    • WP 3: Students’ research assignments
    • WP 4: Inquiry-based learning
    • WP 5: Programming and modelling
    • WP 6: Collaborative learning networks
6. oktober 2023Nyhetssak

Tradisjonelt TRELIS-seminar på Geilo

Tradisjonen tro samlet TRELIS’ene seg på Dr. Holms hotell på Geilo til høstseminar i september 2023. Hovedsak denne gang var arbeid med […]

6. oktober 20236. oktober 2023Nyhetssak

TRELIS-presentasjoner på ESERA-konferansen

TRELIS-prosjektet stilte med hele seks innlegg på ESERA-konferansen (European Science Education Research Association) i Cappadocia, Tyrkia, i august 2023: The Scientific Computational […]

6. september 2021Nyhetssak

Ny stipenidat ved HVL – arbeidspakke 4

Jørgen Stange Larsen har bakgrunn som lærer på mellomtrinnet, hvor han har jobbet i mange år. I TRELIS vil Jørgen undersøke lærerens […]

27. august 2021Nyhetssak

Ny stipendiat i TRELIS arbeidspakke 5

«Forskningsprosjektet mitt har som mål å finne ut hvordan programmering kan inngå i naturfaglærerutdanningen, på en måte som forbereder lærerstudentene på selv […]

27. mars 202127. august 2021Nyhetssak

Unyttige roboter – nyttig læring

Hvordan starte med programmering i skolen? Naturfagstudentene på OsloMet har i høst bryn seg på et oppdrag som bød på både engasjerende […]

7. desember 2020Nyhetssak

TRELIS inviterer masterstudenter til å ta oppgave i prosjektet

7. desember 202027. august 2021Nyhetssak

Vil du bli stipendiat i TRELIS?

TRELIS lyser ut to stipendiatstillinger med søknadsfrist 11. januar 2021: https://www.oslomet.no/om/ledige-stillinger/stipendiatstillinger-i-naturfagdidaktikk-i-laererutdanning

6. oktober 20206. oktober 2020Nyhetssak

TRELIS oppstartseminar, Geilo

I stemningsfullt høstlandskap på Geilo – midt mellom Oslo og Bergen – holdt TRELIS oppstartseminar fra 1. – 2. oktober. Prosjektgruppa fikk […]

29. september 202029. september 2020Blogginnlegg

super:bit kurs for lærere i Lillestrøm kommune

Vitenparken på Ås gjennomfører i samarbeid med Lillestrøm realfagsenter suber:bit kurs for lærere i kommunen. På oppstartdagen (24.09) fikk lærerne en gjennomgang […]

21. september 202021. september 2020Nyhetssak

TRELIS-stipendiatstilling ledig ved Høgskulen på Vestlandet!

Bor du i Bergens-regionen og har lyst til å ta en PhD innenfor TRELIS-prosjektet? Søk stipendiatstilling innen 11. oktober! https://www.jobbnorge.no/nn-no/ledige-stillingar/stilling/192647/stipendiatstilling-i-naturfagdidaktikk-i-laerarutdanning

Sidepaginering

1 2 >

Siste innlegg

  • Tradisjonelt TRELIS-seminar på Geilo
  • TRELIS-presentasjoner på ESERA-konferansen
  • Ny stipenidat ved HVL – arbeidspakke 4
  • Ny stipendiat i TRELIS arbeidspakke 5
  • Unyttige roboter – nyttig læring
Logo OsloMet
Logo NFR
© 2025 TRELIS. Proudly powered by Sydney