Hvor mye undervisningstid og læringsaktivitet blir tildelt kjerneelement «naturferdsel og uteaktiviteter» i kroppsøving?
Forskningsrapporten «Hva kjennetegner den dyktige kroppsøvingseleven» viser at lærere i kroppsøving vektlegger de tre kjerneelementenes viktighet for vurdering i faget ulikt. Dette prosjektet ønsker å dykke dypere i denne problemstillingen og undersøke hvilke prioriteringer lærere gjør når de planlegger sin undervisning i faget. Hvordan lærere jobber for å nå læringsmålene som er tilknyttet kjerneelementet «naturferdsel og uteaktiviteter» og/eller hvordan de prioriterer å bruke tid og ressurser på dette, vil være mulige vinklinger av denne oppgaven.
Forslag til tema/problemstillinger
Læreres oppfatninger om viktigheten av kjerneelementet «naturferdsel og uteaktiviteter», og deres valg og prioriteringer for å oppnå læringsmål knyttet til dette.
Foreliggende data
Studenten(e) må innhente data selv. Metodeforslag er dokumentanalyse av årsplaner med etterfølgende intervju.
Aktuelle fag og masteroppgaveformat
Kroppsøving er det aktuelle faget. Hvilket format oppgaven skal ha er åpent.
Hvor mange studentoppgaver er det aktuelt å knytte til prosjektet?
Vi tenker i utgangspunktet 1 studentoppgave – enten en som skriver alene, eller en gruppe (to eller tre).
Søknadsfrist
Interesserte studenter må ta kontakt med kontaktpersonene innen 12. september 2025.
Kontaktperson
Ta kontakt med Martin Sandell, epost marsa@oslomet.no
Forskningsprosjektet som er tilknyttet denne problemstillingen er FUSK. Les mer om prosjektet her: https://www.usn.no/fusk/